Rabu, 21 Julai 2010

KERABU APPLE IJO


Kerabu apple ijo nie kOi buat tuk makan dgn nasi goreng ayam tuh..mmg sedap bangat rasa masam,manis pedas...mmg kena la dgn tekak koi yang mmg minat kerabu2 nie...kOi amik resepi kat umah k.nor jgk yg asal nye dari k.lieza(k.nor...!!! complete set mcm akk jgk)....thanx kpd kedua2 nyer...jom layan resepi nyer

KERABU EPAL HIJAU

2 bj epal hijau
1/2 btg lobak merah
2 bj cili merah
2 bj cili hijau - ganti cili padi
1 kuntum bunga kantan ~ tak letak sbb lupa nak beli - kOi pon xboh
1 pokok daun ketumbar - xda stok
1 bj lemon (diambil jusnya) - guna limau kasturi
1 sudu kecil gula
garam secukup rasa
* kOi tambah bawang besar, daun selom

Cara :
Epal dan lobak merah disagat atau diracik panjang.
Semua bahan lain dihiris.
Gaulkan semua bahan dan tuangkan jus lemon.
Kacau rata dan rasakan masamnya
Sedia dihidangkan.
kOi biar dlm esbox jap bagi sejuk baru best mkn yummy..yummy...cuba la...

4 ulasan:

  1. Salam mizwa,

    apple ijo...boleh kurus ni..apple ijo kat
    dlm fridge knur tak terusik pun..hehe

    BalasPadam
  2. k.nur: ok la tu akk boley la buat nnt...

    BalasPadam
  3. salam kak...smlm masuk sini tgk nasi goreng ayam tuh...ingat ke nasi goreng biasa,tp lain dr yang lain...lps nih kalau rajin bolehla mariam try :)
    bestnya kerabu apple..sgt2 kena dengan selera mariam nih..

    BalasPadam