Isnin, 15 Ogos 2011

SAYUR CAMPUR

sayur campur ni kOi masok utk digandingkan dgn nasi kari ayam, tgk org lain masok nasi nie ada buat lauk sampingan tp kOi dah malas cukup la makan ayam,sayur dgn ayo asam tuh pon dah berlebih2...sayur campur ni main campak2 aje sgt senang membuat nya dan yg penting xyah resepi kot hehehe....


xpe lah kOi masuk kan jgk resepi kot ada yg teringin nak cuba cara kOi....


Bahan2
-bunga kobis
-brokoli
-sudip jagung
-karot
-cili padi
-bawang besar
-bawang putih - diketuk2
-sos tiram
-garam- sikit je
-minyak
-air

Cara2
1. Panaskan minyak tumis bawang putih hingga garing sikit
2. Masuk sos tiram dan sedikit garam (sikit je sb sos tiram dah masin) kacau rata
3. Masuk kan sayur keras spt karot,bunga kobis dan sudip jagung,kacau seketika hingga agak layu sikit
4. kemudian tambah bahan lain dan sedikit air,biarkan seketika kemudian tutup api..

2 ulasan:

  1. Wah..berwarna warni wei..ringkas bahannya..samalah ngan aku punya resepi..kita serupa

    BalasPadam
  2. wehhh lama x nyebok kat umah ko...

    BalasPadam